Treść strony

Szlaki turystyczne

Szlak żółty – 12,3 km

Przez Park Narodowy „Ujście Warty” przebiega fragment (12,3 km) żółtego szlaku rowerowego Dąbroszyn–Gostkowice, którego łączna długość wynosi 28,7 km. Początkowo trasa biegnie od Dąbroszyna w kierunku Warty, następnie skręca w lewo i prowadzi po wale przeciwpowodziowym w kierunku wschodnim, aż do jeziora Sierżanta.

Szlak zielony - 3,4 km

Szlak Zielony jest krótkim szlakiem, prowadzącym od Kamienia Wielkiego do Warłu Północnego Warty. Przez teren Parku  przebiega od granicy Parku na Kamieńskiej Grobli do Wału Północnego - Niwka.

Szlak czarny (łącznikowy) - 1 km
Na terenie Parku występuje również fragment (1 km) szlaku czarnego – łącznikowego, którego całkowita długość wynosi 3,3 km. Zaczyna się przy zabytkowej Stacji Pomp w Warnikach i prowadzi wałem przeciwpowodziowym do tzw. Śluzy, gdzie łączy się ze szlakiem żółtym.

Szlaki tematyczne w pobliżu Parku (okolice Słońska):

Szlak derkacza (żółty), o długości 21 km. Szlak ma kształt pętli i prowadzi od kościoła w Słońsku przez Wał Wschodni (wzdłuż granicy Parku)  a dalej przez Budzigniew  i Jamno z powrotem do Słońska.

Szlak gęgawy (czerwony), o długości 7 km. Szlak ma również kształt pętli i prowadzi od Kościoła w Słońsku przez okoliczne łąki.

Szlak Kani  - około 14 km szlak prowadzacy ze Słońska w kierunku jeziora Radachowskiego i Głęboczek i z powrotem.

Szlak dudka - około 13 km szlak. Rozpoczyna się w Słońsku i prowadzi do Czarnowa i dalej w kierunku Czerwonego Kanału i dochodzi do drogi 22.

Ścieżka edukacyjno - przyrodnicza "Szlak dzięcioła" - około 5 km szlak pieszy biegnący wzgłuż Postomi, przez 2 rezerwaty: "Dolina Postomi" i "Lemierzyce".  Szlak rozpoczyna się przy moście, znajdującym się na drodze prowadzącej ze Słońska do Głuchowa, a kończy przy leśniczówce Lemierzyce.

Więcej o opisanych szlakach tematycznych na www.tps-unitisviribus.org.pl

Wymienione szlaki tematyczne są szczególnie polecane przy wysokim poziomie wody, gdy nie ma możliwości wejścia na zalewową część Parku.

wsteczwstecz

Dane adresowe

Park Narodowy „Ujście Warty”